2015. február 28., szombat

Prológus

Sziasztok! Meghoztam nektek a prológust! A 
véleményeket, feliratkozókat, pluszokat várom!:)
Valamint szeretném bejelenteni, hogy jelentkeztem két versenyre.:)


Hope










A világ változik, akárcsak az emberek és az érzelmek. Ez történhet jó, vagy akár rossz irányba is. 
A legtöbb alkalommal rajtad áll a választás, de vannak esetek, amikor a sors elveszi tőled e lehetőséget. Azonban, ha küzdesz a jogodért, ha tényleg szeretnéd, elérhetsz bármit. Nem számít, milyen szörnyűségről is van szó, nem számít, mi történt a múltban, mit rontottál el, hibáidat mindig jóra fordíthatod, akkor is, ha ezeket nem te követted el.  
Előfordulhat az is, hogy csak te gondolod, ballépést követtél el, tulajdonképpen pedig ez volt életed legjobb botlása. Erre később úgy is rájössz, ugyan arra figyelned kell, ez ne túlkésőn történjen meg, mert ha igen már nem biztos, hogy lesz alkalmad rendbe hozni. 
Így történt ez velem is, habár elszúrtam, kaptam egy újabb lehetőséget, amit megragadva sikerült mindent helyrehoznom.  Voltak melléfogások, vesztettem el személyeket, akikről akkor azt hittem mindig velem lesznek, illetve, hogy fontos vagyok nekik. Az idő múlásával azonban rá kellett jönnöm, nem minden úgy történik, ahogy mi azt szeretnék, valamint ahogy eltervezzük.  Most azért ülök itt, e szerkezet előtt, hogy megosszam veletek életem meghatározó élményeit, hogy ösztönözzelek, hogy egy csipetnyi reménnyel gazdagítsalak benneteket a boldog véggel kapcsolatban.
Történetem Mullingar egyik nem látogatott parkjában kezdődik, amit rendszeresen felkerestem. Mint minden alkalommal akkor is az öreg tölgyfa alatt elhelyezkedő kis, kopott padhoz indultam. E liget egy erdőben volt megtalálható, a fák benőtték a régen metszett sövényeket, az egyetlen, ami megmaradt a rozoga, régen piros színű pad volt. A hely teljes mértékben a farengeteg részévé vált, senki nem járt már oda, egyedül én, a furcsa, tizenhat éves kislány. A lócához közeledvén megpillantottam egy oda nem illő tárgyat a levelek kupacában. Felkaptam azt, szétnyitottam a félbehajtott papír fecnit és kíváncsi ember lévén elolvastam a rajta található dőlt betűket. Némileg nehezemre esett megtenni, ugyanis az illető nem rendelkezett a legszebb kézírással, viszont megbirkóztam a feladattal. – Ne álmodd az életed, éld az álmaid. – olvastam magamnak suttogva az elgondolkodtató idézetet, ami el is érte hatását. A lapot a kezemben tartva ültem le, közben újra és újra megismételve a rövidke sorokat. Az első kérdésem az volt, hogy: Mit is kereshetett itt bárki? A másik pedig: Mit akart ezzel közölni, kinek?
Az idő elrepült, akár egy vándorló madár a tél elől, nekem pedig ideje volt indulnom. Délután öt körül lehetett, szerda volt, tehát másnap újra élhettem át az iskola gyötrelmeit. Voltaképpen nem volt olyan szörnyű, egy-két emberrel beszéltem, a többiekkel nem zaklattuk egymást túlságosan. Egyikük Abbie volt, akit egy évvel ezelőtt az ideköltözésem napján ismertem meg, nem voltunk legjobb barátok, de jól ki tudtuk tárgyalni rengeteg közös érdeklődési körünket a hét minden napján. Aztán ott volt Kelcy, akivel, két héttel később találkoztam egy tökéletes véletlen folytán.
Az iskolánkban mindig a pokol uralkodott, diákok biciklivel, gördeszkával, rollerrel közlekedtek a folyosón, hangos nevetések vízhangoztak, a falnak döntve a másikat csókolóztak és a tanárok mindezekre rá se hederítettek. Így én is használatba vettem néhány éve vásárolt gördeszkámat, azonban egy baleset folytán egyik nap ütköztem egy másik személlyel, aki ugyanazt tette, mint én.  Ő volt Kelcy, akivel már az első percekben megtaláltuk a közös hangot, holott megismerkedésünk nem éppen volt fájdalommentes.
Egy hosszú órányi ücsörgés után hazaindultam, de egy utolsó hirtelen gondolattól vezérelve hátizsákomból kitépve egy papírt ráfirkantottam néhány random szót. – Rossz úton jár az, ki álmokból épít várat s közben elfelejt élni. – Összehajtottam, majd ugyanoda tettem, ahova az idegen helyezte sajátját. Fogtam a táskámat és eltűntem a helyszínről.
Csütörtök volt, reggel és idegtépő, a szekrényemhez siettem a következő órámhoz szükséges felszerelésért. Percekig babráltam kulcsaimmal, mikor végre sikerült kitárnom az ócska vasszekrény ajtaját és kivennem a vonalzóimat. Éreztem, hogy valaki mögém lépett és abban a hitben, hogy Kelcy az, mosolyra húztam ajkaim és megfordultam, azonban akkor nem a várt egyén fogatott. – Na, a deszkát hol hagytad? – vigyorogva ejtette ki száján a szavakat és válaszomra várva figyelte arcvonásaim. Mindig is utáltam, ha néztek, ám ez más érzést keltett bennem. Idegessé váltam, tenyerem izzadt, lábaim remegtek, arcomat forróság öntötte el. Arrébb álltam és a szekrényem belsejébe mutattam, ahol az előbb említett tárgy hevert. A tarkóját vakargatva bólogatni kezdett, majd intve elindult a terme felé. Furcsálltam a helyzetet, nem láttam még ilyennek a srácot, aki a kisujjából rázza ki mit is mondjon egy lánynak. A vele való találkozásunk is a bizonyos sporteszköznek köszönhetően történt meg.
Kelcyvel mentünk ki a pályára, először voltam itt. Egyetlen köve sem hasonlított a Londonira, de tetszett. Viszont nem voltunk egyedül, a suli népszerű srácai is jelen voltak néhány lány kíséretében, akik hisztérikusan nevettek minden idétlen viccükön. Abban a pillanatban úgy gondoltam csak megfordulok és hazasétálok, de az engem kísérő barátnőm megragadta a kezem és feléjük kezdett rángatni. Nem voltam még profi, nem tudtam trükköket, éppen ezért látogattunk oda aznap, mivel megígérte, hogy tanít néhány dolgot. Sóhajtva követtem őt a földet pásztázva, nem mertem felnézni, eszemben sem volt, hogy lássam lenéző pillantásaikat. Azonban egy idő múlva kénytelen voltam felemelni tekintetem és meglepődtem, mikor megláttam Kelcyt velük beszélni. Hangját is észleltem, amiben azt hangoztatta, hogy oda kéne mennem. Követtem utasításait, így erőt véve magamon feléjük indultam. – Niall Horan – nyújtotta a kezét rögtön a szőke hajú, kissé gyerekes arcú fiú. Mosolyogva fogadtam és viszonoztam cselekedetét. – Blair Silverman – ajkait szintén felfelé görbítve bólintott. Példáját követve a többiek is bemutatkoztak, ellenben ők már nem voltak olyan lelkesek látogatásunk végett.

Két óra múlva saját, külön utamra indultam, a parkba. Izgatottan sétáltam a bozót között, reménykedtem, megint találok egy érdekes üzenettel felruházott levelet. Érzékeim nem csaltak, az újabb papír ott volt, egy újabb rejtélyes irománnyal megpecsételve.

14 megjegyzés:

  1. Szóval egy kis vélemény nyilvánítás... Egy írónak el kell viselnie a kemény kritikát, remélem, nem sértődsz meg vagy valami...
    Kinézet: nagyon alap, ez nem minden esetben jó, a fejléced viszont tetszene, ha... ha Niall és a lány jobban látszanának. Kb. mintha ott sem lennének. Keress fel egy jó design oldalt.
    Történet: nem annyira rossz. Érdekesnek tűnik, még ha nem is vagyok egy cseppet sem One Direction párti, ígéretesnek tűnik. Tetszenek a tájleírásaid.
    Helyesírás: ahogy a Between Heaven And Hell blogodnál is a párbeszédedtől falnak rohanok, felállok, megint nekirohanok, majd levetem magam egy kútba. Volt, hogy félredobtam a telefont, mert nem tudtam ki a jó büdös... franc mondja. Egy párbeszéd így néz ki helyesen:
    "– Niall Horan – nyújtotta a kezét rögtön a szőke, barna hajú, kissé gyerekes arcú fiú. Mosolyogva fogadtam és viszonoztam cselekedetét.
    – Blair Silverman – ajkait szintén felfelé görbítve bólintott. Példáját követve a többiek is bemutatkoztak, ellenben ők már nem voltak olyan lelkesek látogatásunk végett." ha szőke és barna színű is a haja akkor az nem "szőke,barna" hanem szőkés-barna. Ajánlom, hogy több könyvet olvass mielőtt blogba fognál. Sokak ezért hagynak egy blogot félbe. Ígéretes, jó a sztori, de - ahogy nálad is - illúzió romboló egy ilyen párbeszéd...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, nem vagyok jó design se fejléc szerkesztésben. A blogot ma hoztam létre, szóval ez csak ideiglenes.:)
      Nem, nem mentegetőzni akarok vagy valami, de a párbeszédet több könyvben és blogban láttam, hogy így írták, nekem pedig tetszett. A "szőke, barna hajú" félreírás volt. Most biztos azon gondolkodsz, hogy lehet ilyet félreírni. Nos, sokat gondolkodtam rajta, hogy a történetbe szőke vagy barna haja legyen (mivel az életben festett) végül a szőkénél maradtam, csakhogy véletlen ott hagytam a barnát, amit előtte pötyögtem le. Foghatnám a betegségemre, mivel azért ez mégis ront a dolgokon, de inkább bevallom, hogy vannak hibáim, hiszen nem vagyok én profi író. Igyekszem javítani a hibáimon és köszönöm, hogy leírtad a véleményed:)

      Törlés
  2. Kedves első válaszoló!
    Niall Horan-nak szőke haja van, és mindenhol "szőkének" vagy "szöszinek" írják úgyhogy ne oktasd ki az írót!
    2. Szerintem nagyon jó a blog, a külseje igaz hogy nem, de a tartalma tetszik, amúgy meg várom a folytatást :)
    Üdv : Sophie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sophie!
      Először is köszönöm, hogy időt fordítottál a blogomra, illetve, hogy feliratkoztál! Igazán sokat jelent.
      A szövegben azonban tényleg én rontottam el. Az ő gondja az volt, hogy véletlen azt írtam, "szőke, barna hajú" mivel gondolkodtam, hogy a történetben barna lesz, de a valósághoz híven a szőkénél maradtam, azonban az előtte leírt szócskát elfelejtettem kitörölni, de miután figyelmeztetett javítottam:)
      Azt is köszönöm, hogy megvédtél!
      Igen, a design még szerkesztés alatt áll, viszont, mivel én nem értek hozzá segítségre van szükségem, azt meg még nem találtam.
      Utoljára pedig szeretném, ha tudnád mennyire örülök, hogy tetszik! Remélem a folytatás is elnyeri tetszésedet és maradsz lelkes olvasóm!
      Hope

      Törlés
  3. Szia! Nagyon tetszik a blogod. Bár a fejléc tényleg halványra sikeredet. Tetszik a történet is. Várom a folytatást ;)
    Üdv:Regi

    VálaszTörlés
  4. Kedves Regi! Köszönöm! Tudom, de mint említtettem a szerkesztés nem az erősségem. Örültem, hogy legalább ezt megtudtam csinálni:D
    Örülök, hogy tetszik!:)
    Hope

    VálaszTörlés
  5. Yeeeey, érzem, hogy ez a történet is szuper leesz!!^^
    °Sky°

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te mindenhol ott lapulsz titokban?:o amúgy köszi :D

      Törlés
  6. Szia!
    Bele is vágok a közepébe. A történet maga (már amennyi eddig meg van írva) ígéretesnek bizonyul. Nem fogalmazol rosszul, eléggé jól ötvözöd a szavakat.
    Engem zavart az, hogy a prológus elején személytelenül írtál, és akkor egyszer csak egy mondat úgy kezdődött, hogy "Így történt ez velem is..." ...oké, történjen, de akkor kezd bekezdéssel, vagy legalábbis szerintem így lenne helyes, és így az olvasó is jobban képbe lenne, eltudná határolni a mesélést a saját tapasztalattól.
    A másik, hogy kisebb betűmérettel kellene írni, mert nekem nagyon szúrja a szemem.
    Hidd el, ezt én mind jó szándékból mondom!
    A párbeszédre nem térek ki, látom azt már megtette más.
    Nem szeretem a One Directiont, de azért elolvastam, mert nem tűnik sablonosnak a történet, mondjuk én jobban örülnék, ha csak egy sima, hétköznapi fiú, akit a fantáziánk szüleménye alkot, lenne a főszereplő.
    Mindent egybevéve, mondhatom, hogy tetszett, szóval sok sikert a következőkben!
    Bye

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves justagirl! Szeretném megköszönni a vélemény nyilvánítást! A hibákat már javítottam is, kivéve a betűméretet, mert nem tudom, hogy kisebb vagy nagyobbnak kéne lennie. Mindenesetre köszönöm a segítséget!
      Hope

      Törlés
    2. Kisebb legyen!

      "A világ változik, akárcsak az emberek és az érzelmek. Ez történhet jó, vagy akár rossz irányba is.
      A legtöbb alkalommal rajtad áll a választás, de vannak esetek, amikor a sors elveszi tőled e lehetőséget. Azonban, ha küzdesz a jogodért, ha tényleg szeretnéd, elérhetsz bármit. Nem számít, milyen szörnyűségről is van szó, nem számít, mi történt a múltban, mit rontottál el, hibáidat mindig jóra fordíthatod, akkor is, ha ezeket nem te követted el.

      Előfordulhat az is, hogy csak te gondolod, ballépést követtél el, tulajdonképpen pedig ez volt életed legjobb botlása. Erre később úgy is rájössz, ugyan arra figyelned kell, ez ne túlkésőn történjen meg, mert ha igen már nem biztos, hogy lesz alkalmad rendbe hozni.

      Így történt ez velem is, habár elszúrtam, kaptam egy újabb lehetőséget, amit megragadva sikerült mindent helyrehoznom. Voltak melléfogások, vesztettem el személyeket, akikről akkor azt hittem mindig velem lesznek, illetve, hogy fontos vagyok nekik. Az idő múlásával azonban rá kellett jönnöm, nem minden úgy történik, ahogy mi azt szeretnék, valamint ahogy eltervezzük. Most azért ülök itt, e szerkezet előtt, hogy megosszam veletek életem meghatározó élményeit, hogy ösztönözzelek, hogy egy csipetnyi reménnyel gazdagítsalak benneteket a boldog véggel kapcsolatban."

      Nos valahogy így gondoltam, sokkal rendezettebbnek tűnik így, legalábbis szerintem.
      Örülök, ha segíthettem!

      Törlés
  7. Szia!
    Nem húznám sokáig ugyanis az előfecsegés nem érdekel senkit ezért bele is vágok.
    Tetszik, hogy a helyesírásoddal nem rontod kezdődő történeted színvolnalát ugyanis a falnak tudok menni attól ha valaki nem tud írni. A másik, ami szintén keveseknek megy a jó tördelés. Lehetetlenség olvasni egy olyan történetet ami ömlesztve van, ugyanis zavaró a szemnek, ám ugyanakkor nem szeretem azt se ha minden sor új bekezdésben kezdődik. Ezzel neked egyenlőre nincs problémád és kívánom hogy ezután se legyen.
    Furcsa volt hogy az elején gondolatokat írtál utána pedig hirtelen áttértél főhősünk életébe. Nos ezzel csak annyi volt a ˇgondomˇ ( ez legyen a legnagyobb tényleg) hogy hirtelen ért. Lehetett volna valami sorkihagyás vagy tudom is én mi, amivel jelzed hogy valami kezdődik.
    Ezek után persze a jellem, és a jellemfejlődés a történet során Ez annyit tesz, hogy míg az E/3 ban íródott történeteknek is megvan a maga varázsuk, itt arra lennék kíváncsi, hogy mit érez a lány, első - majd később- utolsó ( vagy a történet végét jelentő) találkozáskor, hogy össze lehessen hasonlítani a jellemfejlődést ami azt bizonyítja, hogy nemcsak az érzések hanem a gondolatai és esetleg a világnézete is megváltozik a másik fél hatására. Ez majd később segít lezárni a történetet is. Tehát azt mindenképp fontosnak tartom, hogy mindenféle gondolatot, elképzelést írj le, mert nemcsak segít megérteni a történetet, de ki is tölti a hézagokat.
    A másik a terjedelem. Nem tudom, hogy mindig ilyen hosszúra tervezed, vagy ez csak a prológus miatt volt, de szerintem nem ártana ha hosszabbak lennének. Nem várok Egy egész regényt, benne nagy novella tartalmú fejezetekkel de ennél esetleg azért hosszabbakat.

    Igazából ennyi volt, mert ugye még nem sokat tudhattunk meg a cselekményről, de amit igen az ígéretesnek tűnik. Szeretem a függővégeket, ugyanis kikészít ha valamit nem tudok ( bár ez egy kicsit mazochista hozzáállás) és örülök, hogy ezt nálad is megtaláltam.

    Még annyit szeretnék mondani, hogy kérlek, a sablon jeneteket felejtsd el, akármennyire is izgalmasnak tűnnek, mert nem azok. Tedd élvezetessé inkább váratlan fordulatokkal és titkokkal amik előre viszik a cselekményt.
    Azt hiszem mindent elmondta amit csak akartam, és úgy érzem lett egy új követőd ;) Mindenesetre ha találok valamit mindenképp szólok ha meg nem akkor az azt jelenti, hogy számomra mindent perfect. Ugyanis láthatod most sem találtam igazán hibákat, főképp inkább tanácsokat adtam.

    Csak így tovább, Sok sok puszit küldök!
    Cassy <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Cassy!
      Köszönöm, hogy leírtad a véleményed, illetve elláttál néhány tanáccsal! Igyekszem őket megfogadni!
      Valamint örülök, hogy tetszik a történet!
      Remélem továbbra is elnyeri a tetszésedet!:)

      Hope

      Törlés